بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی سالن زیبایی ارایشگاه زنانه و ارایشگاه مردانه و عروس سرا

7 استراتژی در کاربردی در بازاریابی و فروش تلفنی سالن زیبایی

افزایش مشتری در سالن های زیبایی از طریق آموزش فروش تلفنی

بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی سالن زیبایی می‌توانند از طریق آموزش فروش تلفنی مشتریان خود را افزایش دهند و مشتریان قبلی خود را به مشتریان دائمی وفادار تبدیل کنند. شاید پیش خود بگویید که چگونه می­توان از طریق بازاریابی و فروش تلفنی به این هدف رسید. طراحی استراتژی­ ها و تقویت برخی از ویژگی‌­ها می­توانند به این مهم کمک کنند.
سالن­ های زیبایی خصوصاً سالن­های زیبایی زنانه نسبت به بسیاری از صنف ­ها درآمد قابل قبولی دارند؛ اما این دلیل نمی­شود که برای افزایش ثروت و مشتری تلاش بیشتری نکرد. بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی این امکان را به آرایشگران می‌دهد که در زمان کوتاه ­تری مشتریان پایدار و وفاداری ایجاد کنند. در ادامه مطلب استراتژی‌­های مفید برای افزایش مشتری در سالن­های زیبایی بیان می­شود.

فوق ستاره فروش تلفنی و بازاریابی تلفنی
فوق ستاره فروش تلفنی و بازاریابی تلفنی

استراتژی­های کاربردی در افزایش مشتری سالن­ زیبایی

  1. ارائه پیشنهاد: ارائه پیشنهادهای شگفت انگیز همواره به عنوان یکی از مفیدترین استراتژی­‌ها در افزایش فروش یاد می­شود. سالن­‌های زیبایی می­توانند با قرار دادن تخفیف در مناسبت­های خاص مانند نزدیک ایام نوروز مشتریان زیادی جذب کنند. سالن­های زیبایی همواره تعدادی مشتری ثابت دارند؛ بهتر است رابطه تعاملی خوبی با مشتریان ثابت داشته باشید. شماره تلفن مشتریان ثابت خود را در یک لیست جداگانه یادداشت کنید.
    مناسبت­های خاص مانند عید نوروز، شب یلدا، عید غدیر، ولنتاین و غیره را به آنها یادآوری کنید و برای مشتریان ثابت خود در این ایام تخفیفات ویژه قائل شوید. این کار می­تواند تاثیر زیادی در افزایش جذب مشتری برای شما داشته باشد.
    حتی می­توانید با مشتریان خود رابطه صمیمانه­‌تری برقرار کنید و تاریخ ­هایی که برای مشتری شما مهم است مانند سالگرد ازدواج، سالگرد آشنایی، سالگرد عقد، تولد و… را یادداشت کنید. چند روز قبل از این مناسبت­ها با او تماس بگیرید و با لحنی شاد پیشاپیش به او تبریک بگویید و با لحنی غیر مستقیم و احترام آمیز به مشتری بفهمانید به دلیل اینکه مشتری ثابت شما است؛ به مناسبت سالگرد ازدواج یا تولدش برای او تخفیفات ویژه ای قائل شده­ اید.
  2. نوشتن اسکریپت: اسکریپت یک اصطلاح پرکاربرد در بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی است و به معنی متن بازاریابی است. اسکریپت در فروش تلفنی نقش ویژه و پرکاربردی ایفا می­کند. اسکریپت باید به صورت جامع و خلاصه خدمات سالن زیبایی را شرح دهد. دقت کنید که با توجه به مشتریان هدف متن اسکریپت تنظیم می­شود.
    به عنوان مثال اسکریپت معرفی آرایشگاه یا سالن زیبایی که برای مشتریان جدید تنظیم می­شود با اسکریپت ارائه پیشنهاد به مشتریان ثابت متفاوت است. در خط دوم اسکریپت همیشه باید دلیل تماس با مشتری بیان شود و متن آن به گونه­ای منسجم تنظیم شود. نوشتن اسکریپت مزیت‌های زیادی دارد به عنوان مثال باعث می­شود که نکته مهمی از قلم نیفتد و باعث تمرکز گوینده در حین مکالمه می‌شود.
  3. پرسیدن سوال از مشتری: یکی از اشتباهاتی که فروشندگان تلفنی مرتکب می­شوند این است که در هنگام بازاریابی به یک متکلم وحده تبدیل می­شوند و مشتری را وارد چالش نمی‌کنند. پرسیدن سوال از مشتری باعث می­شود که مشتری احساس اهمیت در نزد بازاریاب کند و برای استفاده از خدمات سالن زیبایی بیشتر ترغیب شود. سوالات باید با توجه به نوع مشتری در بازاریابی و فروش تلفنی طراحی شود.  به عنوان مثال سوالات زیر را می­توان با هدف جذب مشتری جدید از افرادی که تا به حال از خدمات سالن­های زیبایی شما استفاده نکردند پرسید:
  • آیا تا به حال پاکسازی پوست را انجام داده­اید؟ میزان رضایت شما از پاکسازی پوست چقدر بوده است؟
  • پاکسازی پوست به چه روشی برای شما انجام شده است؟
  • آیا از تاثیر ماساژ برای از بین بردن چروک­های پوست خبر دارید؟
  • آیا تمایلی برای فر کردن موهای خود به صورت بلندمدت دارید؟
  • آیا می­دانید که می توان با کمترین عوارض با استفاده از روش­های نوین موها را به مدت طولانی فر کرد؟
بخوانید
صفر تا صد اصول بازاریابی تلفنی به زبان ساده
بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی سالن زیبایی ارایشگاه زنانه و ارایشگاه مردانه و عروس سرا
آموزش رایگان بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی سالن زیبایی ارایشگاه زنانه و ارایشگاه مردانه و عروس سرا

 

۴– پیگیری کردن: پیگیری کردن می­تواند نقش بسیار مهمی در افزایش جذب مشتری و تبدیل مشتری های غیر ثابت به ثابت باشد. فرض کنید شخصی برای رنگ کردن مو به آرایشگاه شما برای اولین بار مراجعه کرده است؛ با چند ترفند ساده می­توان این مشتری را به مشتری دائم تبدیل کرد:

کافی است بعد از این که رنگ موهای مشتری به اتمام رسید؛ مشخصات مشتری را در یک لیست ثبت کنید و شماره تلفن او را یادداشت کنید. بعد از چند روز با مشتری تماس بگیرید و وضعیت موهای او و بازخورد افراد نزدیک او را بپرسید. مثلاً می­توانید سوال کنید که همسر او رضایت کافی از رنگ موهای مشتری را دارد یا خیر؟ بعد از حمام کردن و شستشوی موها آیا تغییر محسوسی در رنگ مو ایجاد شده است یا خیر؟
موها بعد از دو تا سه هفته رشد می‌کنند و رنگ ریشه موها نمایان می­شود شما می توانید از مشتری بپرسید که آیا تمایلی برای رنگ کردن ریشه موها دارد یا خیر؟ اگر جواب مثبت بود شما می­توانید یک نوبت فوری برای او تنظیم کنید. بهتر است در میان سوالات، میزان رضایت مشتری را نیز جویا شوید. زمانی که میزان رضایت مشتری را پس از چند روز جویا می­شوید؛ به مشتری احساس مثبتی دست می­دهد و مشتری برای استفاده از خدمات شما بیشتر ترغیب می­شود.

آموزش رایگان بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی سالن زیبایی ارایشگاه زنانه و ارایشگاه مردانه و عروس سرا
آموزش رایگان بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی سالن زیبایی ارایشگاه زنانه و ارایشگاه مردانه و عروس سرا

 

۵– آگاه کردن مشتری از خدمات جدید: ممکن است بعضی از سالن­‌های زیبایی به لیست خدمات خود، خدماتی را اضافه کنند به عنوان مثال ممکن است برخی پاکسازی پوست، ماساژ یا میکاپ را اضافه کنند.
در اینگونه مواقع بهتر است نگاهی به لیست مشتریان وفادار خود بیندازید؛ اگر کمی مرور کنید متوجه خواهید شد که خیلی از مشتری­ها به دلیل نداشتن این خدمات به سالن­‌ها و آرایشگاه­ زنانه دیگر مراجعه کرده‌اند؛ تلفن را دست بگیرید و با آنها تماس بگیرید. با خوشحالی و صمیمیت خدمات جدید خود را معرفی کنید و به مناسبت افتتاح صندلی­‌های جدید در آرایشگاه برای مشتریان تخفیف قائل شوید.

بخوانید
نمونه دیالوگ های بازاریابی تلفنی؛ یک جعبه ابزار حرفه‌ای برای هر مارکتر

۶– فن بیان و گفتار: نحوه گفتار و فن بیان شما در جذب مشتری بسیار تاثیر گذار است. در هنگام صحبت کردن با لحن خود بازی کنید. در مواقع لازم از لحن شاد، لحن رازآلود، لحن مشتاق و لحن مطمئن استفاده کنید.
به عنوان مثال زمانی که از کیفیت رنگ­های خود صحبت می­کنید؛ از لحن مطمئن استفاده کنید. زمانی که از مشتری دعوت می­کنید که از سالن زیبایی شما دیدن کند؛ از لحن مشتاق استفاده کنید و در هنگام شروع صحبت لحن خود را صمیمی و در عین حال احترام آمیز کنید.

7– شناخت دلایل رضایت: برای هر کدام از خدماتی که در آرایشگاه خود انجام می­دهید یک لیست رضایت تهیه کنید. به عنوان مثال لیست رضایت هایلایت مو، لیست رضایت رنگ و مش، لیست رضایت مانیکور و پدیکور، لیست رضایت میکاپ، لیست رضایت شنیون و… می‌تواند جزو این لیست­ها باشد. بررسی این لیست می­تواند
به شما در شناسایی دلایل رضایت و عدم رضایت مشتریان کمک کند. زمانی که دلیل رضایت یا عدم رضایت را شناسایی کنید؛ در هنگام بازاریابی و فروش تلفنی با مانور دادن روی این مسائل مشتری­های زیادی را می­توانید جذب کنید.

برای پر کردن این لیست دو راه وجود دارد؛ یک دفتر پیشنهادات و انتقادات تهیه کنید و در داخل آرایشگاه قرار دهید؛ از مشتریان حضوری خود بخواهید تا دلیل رضایت و عدم رضایت خود را از خدمات بنویسند یا در هنگام تماس با مشتریان قبلی و پیگیری، از آنها بخواهید رضایت یا عدم رضایت خود را بیان کنند. در مدت زمان کوتاهی لیستی در اختیار شما قرار می­گیرد که با استفاده از آن می­توانید عملکرد خود را افزایش دهید.

بخوانید
راه های افزایش مشتری با بازاریابی تلفنی تدریس خصوصی

ذکر مثال های ملموس: داشتن نمونه کار می­تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش جذب مشتری داشته باشد. هنگام مکالمه در بازاریابی و فروش تلفنی؛ یک قرار ملاقات برای آنها تعیین کنید که آنها بتوانند از نزدیک نمونه کارهای شما را مشاهده کنند. می­توانید فایلی از نمونه کارهای خود را در سیستم یا گوشی هوشمند خود ذخیره کنید؛ زمانی که مشتریان بالقوه از شما نمونه کار می­خواهند بلافاصله می‌توانید نمونه کارهای خود را برای آنها ارسال کنید.

آموزش رایگان بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی سالن زیبایی ارایشگاه زنانه و ارایشگاه مردانه و عروس سرا
آموزش رایگان بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی سالن زیبایی ارایشگاه زنانه و ارایشگاه مردانه و عروس سرا

 

می­توانید برخی از مشتریان ثابت خود را با کسب رضایت از آنها به مشتریان بالقوه معرفی کنید. ایجاد یک حلقه رابط بین مشتریان می‌تواند باعث افزایش مشتری در سالن­ زیبایی شود.

اشتباهات رایج در افزایش مشتری از طریق فروش تلفنی سالن آرایشی

برخی از اشتباهات رایج می­تواند به جای افزایش مشتری باعث کاهش مشتری در فروش تلفنی شود. شناخت این اشتباهات از اهمیت بالایی برخوردار است برخی از این اشتباه­های رایج عبارتند از:

تماس بی موقع:

تماس گرفتن در روزهای تعطیل رسمی، تماس گرفتن در ساعات معمول استراحت مانند تماس بین ساعت ۱۲ تا ۳ بعد از ظهر، تماس گرفتن بین ساعت ۷ تا ۹ صبح توصیه نمی­شود. زمانی که تماس می­گیرید یادتان باشد که از مشتری برای ادامه صحبت اجازه بگیرید زیرا ممکن است مشتری در موقعیت مناسبی برای صحبت کردن نباشد.

مسلط نبودن به روند مکالمه:
یک فروشنده تلفنی باید به خوبی بر روند مکالمه در بازاریابی و فروش تلفنی مسلط باشد و بتواند مشتری را به چالش بکشد؛ به سوال­های او به دقت پاسخ دهد؛ صبور باشد و به انتقادهای مشتریان با صبوری و رعایت ادب پاسخ دهد. داشتن یک اسکریپت در اینجا اهمیت پیدا می­کند بسیاری از فروشندگان تلفنی به صورت رندومی تماس برقرار می‌کنند و به صورت ذهنی مکالمه­ ی خود را پیش می­گیرند؛ این کار می­تواند باعث اشتباهات آشکار در هنگام صحبت کردن شود.

 

آموزش فروش تلفنی

دوره ­های آموزش فروش تلفنی در مدرسه فروش تلفنی راه مدیران می­تواند در زمان کوتاهی شما را به یک فروشنده حرفه­ای تبدیل کند. فنون مذاکره، فن بیان و گفتار، انواع لحن­‌های مناسب در هنگام مکالمه با مشتری، تکنیک­‌های اقناع مشتری و نکات روانشناسی موثر در هنگام برخورد با مشتری به فروشندگان در این مدرسه آموزش داده می‌شود تا بتوانند با تکنیک‌­هایی به ظاهر ساده مشتریان خود را حداقل دو برابر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

02191010363

85%

این پیشنهاد فقط همین حالا معتبر  است و اگر پنجره را ببندی از دستش داد!

شما با مطالعه این کتاب از 90% فروشنده‌های تلفنی دیگر جلوتر هستید

ارسال رایگان به سراسر نقاط ایران

  •  
  • برای مشاهده محتویات پکیج طلایی و هدایای ویژه همراه آن، روی دکمه سبز رنگ زیر کلیک کنید

      جمعاً: 1.497.000 تومان 

فقط 497.000 تومان