خلاصه کتاب توانمندی های نهان

خلاصه کتاب توانمندی های نهان + نسخه صوتی و PDF

کتاب توانمندی های نهان اثر آدم گرانت نویسنده‌ی شناخته‌شده‌ای است که درباره‌ی چگونگی انجام کارهای شگفت‌انگیز توسط افراد می‌نویسد. ایده‌ی اصلی کتاب این است: شما برای انجام کارهای بزرگ نیازی به نابغه یا فوق ستاره بودن ندارید. همه، توانایی دستیابی به نتایج خارق‌العاده را دارند. این کتاب چگونگی اینکار را به ما نشان می‌دهد. پس، فرقی نمی‌کند دانشجو هستید یا مدیرعامل، یا شاید فقط کسی که می‌خواهد بیشتر از این کار کند و درآمد داشته باشد، در هرحال این کتاب چیزی برای شما دارد. این کتاب به ما می‌گوید که همه‌ی ما پتانسیل پنهانی داریم و می‌توانیم آن را با رویکرد درست آشکار کنیم.

نقل قول از نویسنده

“باورپذیرترین ایده‌ها از یک تازگی سرچشمه گرفته و سپس عنصر آشنایی را به آن اضافه می‌کنند.”

آدم گرانت

چرا کتاب توانمندی های نهان را بخوانیم؟

کتاب توانمندی های نهان را باید بخوانیم چون به ما نشان می‌دهد که همه ما، فارغ از استعداد ذاتی یا شرایط زندگی، می‌توانیم به چیزهای بزرگ دست پیدا کنیم. این کتاب به جای تمرکز بر نبوغ و شانس، بر مهارت‌های قابل یادگیری و تلاش تأکید می‌کند و به ما می‌گوید که با پرورش شخصیت، حفظ انگیزه و یافتن فرصت‌های مناسب، می‌توانیم به قله‌های موفقیت برسیم.

توانمندی های نهان

خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند تا:

  • باورهای محدودکننده خود را در مورد توانایی‌هایتان بشکنید.
  • مهارت‌های لازم برای رسیدن به اهدافتان را توسعه دهید.
  • انگیزه خود را برای ادامه تلاش حفظ کنید.
  • فرصت‌های جدیدی برای پیشرفت پیدا کنید.
بخوانید
سی اصل از کتاب Pre-Suasion برای متقاعد کردن مشتری

کتاب توانمندی های نهان پر از داستان‌های الهام‌بخش و درس‌های عملی است که می‌توانید از آنها در زندگی خود استفاده کنید. اگر به دنبال کتابی هستید که به شما در رسیدن به پتانسیل کاملتان کمک کند، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

خلاصه کتاب توانمندی های نهان

در سال ۱۹۹۱، تیم نخبه‌ی شطرنج مدرسه‌ی خصوصی دالتون، سه سال متوالی قهرمان مسابقات آمریکا شده بود. چه شانسی برای “رخ‌های خشمگین”، گروهی از بچه‌های یک مدرسه‌ی دولتی در هارلم، وجود داشت؟

تیم ضعیف‌تر شروع خوبی داشت اما بعد به مقام پنجم سقوط کرد. مربی موریس اشلی آن‌ها را جمع کرد و کاپیتان کاساون هنری، بهترین بازیکن دالتون را برای کسب عنوان قهرمانی شکست داد! چگونه یک تیم کم‌امکانات و کم‌منبع توانست حرفه‌ای‌های سطح المپیک را شکست دهد؟ جواب توامندی های پنهان آنهاست. البته به گفته‌ی آدم گرانت.

گرانت یک روانشناس سازمانی در مدرسه‌ی کسب‌وکار وارتن است. کتاب‌های او میلیون‌ها نسخه فروش داشته است. در کتاب توانمندی های پنهان، گرانت توضیح می‌دهد که نباید روی نبوغ ذاتی و دستاوردهای زمین‌لرزه‌ای تمرکز کنیم. ما باید به مهارت‌های قابل یادگیری و میزان پیشرفت افراد اولویت دهیم. وقتی این کار را انجام دهیم، هر کسی می‌تواند به قله‌های بالاتری برسد – از جمله ما.

گرانت به ۳ قطعه‌ی کلیدی اشاره می‌کند که پازل توانمندی های پنهان را تشکیل می‌دهند: مهارت‌های شخصیتی، حفظ انگیزه و سیستم‌های فرصت. در خلاصه راه مدیران از کتاب توانمندی های پنهان برای کشف توانایی‌های درونی ، یک درس در مورد هر یک از این سه تکه کلیدی پازل آورده شده است:

  • پرورش شخصیت شما با شروع کردن قبل از احساس آمادگی، آغاز می‌شود.
  • پیشرفت اغلب مانند چرخیدن به دور خود به نظر می‌رسد – این اتفاق طبیعی است، فقط ادامه دهید.
  • “مغزپاشی” برای به دست آوردن نتایج در یک گروه، تکنیک بهتری نسبت به جلسات طوفان فکری است.
بخوانید
خلاصه کتاب مدل SPIN در فروش + نسخه صوتی و PDF

بیایید سنگ‌ها را بشکنیم و الماس‌های درونی خود را بیرون بیاوریم، موافقید؟ پس برویم به سراغ خلاصه کتاب توانمندی های پنهان.

3 درس مهم از کتاب توانمندی های پنهان به انتخاب راه مدیران

برای خواندن ادامه این مقاله می‌بایست اشتراک الماسی تهیه کنید. این مطلب همچنین دارای فایل مقاله صوتی و PDF که فقط برای کاربران اشتراک الماسی قابل استفاده خواهد بود. بعد از خرید اشتراک الماسی راه مدیران به ده ها مقاله صوتی و PDF مطالب دیگر دسترسی خواهید داشت.

لطفا برای دسترسی به این بخش از محتوا، ابتدا عضویت الماسی خود را تکمیل نمایید.

خرید عضویت الماسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

02191010363

85%

این پیشنهاد فقط همین حالا معتبر  است و اگر پنجره را ببندی از دستش داد!

شما با مطالعه این کتاب از 90% فروشنده‌های تلفنی دیگر جلوتر هستید

ارسال رایگان به سراسر نقاط ایران

  •  
  • برای مشاهده محتویات پکیج طلایی و هدایای ویژه همراه آن، روی دکمه سبز رنگ زیر کلیک کنید

      جمعاً: 1.497.000 تومان 

فقط 497.000 تومان