خلاصه کتاب گزینه ب

خلاصه کتاب گزینه ب + نسخه صوتی و PDF

کتاب گزینه ب داستان افرادی را به اشتراک می‌گذارد که با رویدادهای آسیب‌زایی چون فوت عزیزان دست و پنجه نرم می‌کنند. خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند تا با سختی‌ها روبرو شوید، مقاوم‌تر شده و بعد از اینکه زندگی به شما ضربه‌ای زد، دوباره شادی را پیدا کنید. نویسنده کتاب شریل سندبرگ، مدیر ارشد عملیات فیس‌بوک و مادر دو فرزند، در سن ۴۵ سالگی همسرش را بی‌جان روی زمین باشگاه ورزشی پیدا کرد. همسر او دیگر هرگز بیدار نشد. شریل پس از این اتفاق ویران شده بود.

دو هفته بعد، همانطور که برای فعالیتی که قرار بود پدر و فرزندی باشد آماده می‌شد، جلوی دوستش گریه کرد و گفت: «من همسرم را می‌خواهم!» دوستش پاسخ داد: «متاسفم شریل، اما گزینه الف در دسترس نیست. بهت قول می‌دهم به تو کمک کنم تا بهترین استفاده را از گزینه ب ببری.»

دیر یا زود، همه ما گزینه الف را در زندگی خود از دست می‌دهیم. این کتاب در مورد یادگیری و پیشرفت با گزینه ب است. این کتاب با همکاری سندبرگ و آدام گرانت، استاد برجسته وارتون، نویسنده پرفروش کتاب‌های «توانمندی‌های پنهان» و «دوباره فکر کن»، به شما کمک می‌کند تا با سختی‌های زندگی خود کنار بیایید و بعد از یک رویداد آسیب‌زا مانند مرگ عزیزی، خوشبختی را پیدا کنید. اگر فرصت مطالعه کل این کتاب را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم خلاصه راه مدیران را از این کتاب بخوانید.

فهرست مطالب

کتاب گزینه ب درباره چیست؟

این کتاب در مورد زندگی و رشد بعد از مواجهه با تراژدی است. با روبرو شدن با سختی‌های نویسنده شروع می‌شود و ما را با ترومای اخیر شریل در تبدیل شدن به یک بیوه آشنا می‌کند. این کتاب هم داستان‌های تاثیرگذار و هم توصیه‌های کاربردی دارد. و شریل سندبرگ آن را با این جمله آغاز می‌کند: “زندگی هرگز کامل نیست، همه ما به نوعی با گزینه ب زندگی می‌کنیم.”

کتاب گزینه ب

گزینه ب بینش‌های شخصی شریل را با تحقیقات چشمگیر آدام در مورد یافتن قدرت در مواجهه با سختی‌ها ترکیب می‌کند. این کتاب داستان طیف وسیعی از افرادی را که بر چالش‌های زندگی خود غلبه کرده‌اند، بررسی کرده و چگونگی صحبت کردن و کمک به دیگران در بحران را شناسایی می‌کند.

نگاه شرلی سندبرگ

شرلی سندبرگ مدیر ارشد عملیات فیس بوک و نویسنده پرفروش بین‌المللی کتاب “به پیش: زنان، کار و اراده رهبری” است. او پیش از فیس بوک، معاون رئیس فروش و عملیات آنلاین جهانی در گوگل بود. سندبرگ پیش از آن هم به عنوان رئیس دفتر وزارت خزانه‌داری ایالات متحده خدمت کرده و کار خود را به عنوان اقتصاددان در بانک جهانی آغاز نمود. شرلی مدرک لیسانس با درجه عالی از دانشگاه‌هاروارد و مدرک Mبالف با بالاترین درجه از دانشکده بازرگانی‌هاروارد را نیز دریافت کرده است.

نگاه آدام گرانت

آدام گرانت یک روانشناس و استاد برتر وارتون است. او نویسنده پرفروش نیویورک تایمز برای کتاب‌های “اصیل‌ها: چگونه غیرهمرنگان دنیا را متحول می‌کنند” و “ببخش و بگیر” است. آدام به مدت پنج سال متوالی استاد برتر وارتون بوده است و یک متخصص برجسته در مورد چگونگی یافتن انگیزه و معنا و زندگی خلاقانه‌تر و بخشنده‌تر به حساب می‌آید. او به عنوان یکی از ۲۵ متفکر تاثیرگذار در حوزه مدیریت شناخته شده و جوایز برجسته علمی را از انجمن روانشناسی آمریکا و بنیاد ملی علوم دریافت کرده است.

بخوانید
به این 5 دلیل، از تماس سرد فروش ندارید

به رسم همیشه راه مدیران می‌خواهیم سه نکته اصلی که پس از مطالعه کتاب گزینه ب دریافت خواهید کرد را باهم مرور کنیم:

  • تروما منجر به سه P می‌شود که باید با آنها مقابله کنید.
  • امید واقع‌بینانه فرآیند بهبود را سرعت می‌بخشد، که می‌توانید با گذراندن زمان با دیگران به آن دست پیدا کنید.
  • برای دوستان عزادار نقش یک «دکمه پنیک» را باشید و به آنها کمک کنید.

3 درس مهم از کتاب گزینه ب به انتخاب راه مدیران

برای خواندن ادامه این مقاله می‌بایست اشتراک الماسی تهیه کنید. این مطلب همچنین دارای فایل مقاله صوتی و PDF که فقط برای کاربران اشتراک الماسی قابل استفاده خواهد بود. بعد از خرید اشتراک الماسی راه مدیران به ده ها مقاله صوتی و PDF مطالب دیگر دسترسی خواهید داشت.

لطفا برای دسترسی به این بخش از محتوا، ابتدا عضویت الماسی خود را تکمیل نمایید.

خرید عضویت الماسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

02191010363

85%

این پیشنهاد فقط همین حالا معتبر  است و اگر پنجره را ببندی از دستش داد!

شما با مطالعه این کتاب از 90% فروشنده‌های تلفنی دیگر جلوتر هستید

ارسال رایگان به سراسر نقاط ایران

  •  
  • برای مشاهده محتویات پکیج طلایی و هدایای ویژه همراه آن، روی دکمه سبز رنگ زیر کلیک کنید

      جمعاً: 1.497.000 تومان 

فقط 497.000 تومان