کتاب نابخردی های پیش بینی پذیر

خلاصه کتاب نابخردی های پیش بینی پذیر + نسخه صوتی و PDF

کتاب نابخردی های پیش بینی پذیر درباره اجبارهای پنهانی‌ای صحبت می‌کند که باعث می‌شوند تصمیماتی بگیریم که کمتر از چیزی که فکرش را می‌کردیم عقلانی باشند. اما با کنترل همین تصمیمات و با شناخت این اجبارهای پنهان می‌توانیم تعامل بهتری با دیگران برقرار کنیم، زندگی شادتری داشته باشیم و در مسائل مالی موفق‌تر ظاهر شویم.

هر کسب و کاری نیاز به یک سازنده و یک فروشنده دارد. به طور مثال در شرکت اپل استیو وازنیاک ایده تکنولوژی‌های جدید را می‌داد و استیو جابز محصول را می‌فروخت. البته که بسیاری می‌گویند فروش کار بسیار ساده‌تری است نسبت به ایده دادن یا ساخت یک محصول؛ اما اینکه چقدر این جمله درست است را فقط تجربه ثابت خواهد کرد. کتاب نابخردی های پیش بینی پذیر نشان‌مان خواهد داد که دست‌های پشت پرده‌ای هم در میان است.

می‌دانیم بعضی از مردم کاریزمای خاصی دارند. افرادی مثل جورج کلونی می‌تواند در کسری ثانیه با لبخندی گوشه لب‌شان تکه‌ای از یخ‌های قطب شمال را به شما بفروشند! اما حتی اگر چنین مهارتی به طور ذاتی در شما وجود نداشته باشد می‌توانید آن را بیاموزید چرا که فرایند فروش همیشه یکسان است؛ فرقی نمی‌کند چه چیزی می‌فروشید یا خودتان چقدر خوش قیافه و خوشتیپ هستید. با اینکه نیاز است که به صورت روزانه تمرین‌هایی را انجام دهید ولی در نهایت فروش، بر پایه روانشناسی اتفاق می‌افتد و این بخش را می‌توانید از طریق کتاب‌ها بیاموزید.

ما در راه مدیران علاوه بر انتشار به‌روزترین مقالات و آموزش موثرترین تکنیک‌ها و ترفندهای بازاریابی و فروش، خلاصه مهم‌ترین کتاب‌های این حوزه را هم در اختیارتان می‌گذاریم تا بتوانید مهارت‌های خود را در این حوزه بهبود ببخشید. این بار به سراغ کتاب نابخردی های پیش بینی پذیر دن آریلی رفته‌ایم و می‌خواهیم مفاهیم اقتصاد رفتاری را به زبان ساده نویسنده آن، یاد بگیریم و در زندگی خود به کار ببندیم.

بخوانید
چگونه برای تماس‌های ورودی اسکریپت تلفنی بنویسیم؟

نقل قول از نویسنده

اینکه انتظار هیچ‌چیزی را نداشته باشید، در نهایت موجب خواهد شد که هیچ چیزی هم به دست نیاورید.

دن آریلی

نویسنده این کتاب پروفسور روانشناسی و اقتصاد رفتاری است. او در کتاب نابخردی های پیش بینی پذیر به ما یاد می‌دهد که چطور تصمیمات بهتری بگیریم. خصوصاً در ارتباط با مسائل مالی. اینکه تصمیم بگیریم چه چیزهایی برای ما ارزشمند است، چه چیزی روی تجربه ما از دنیا تاثیر می‌گذارد و چگونه می‌توانیم به اهداف بلندمدت خود برسیم، مواردی هستند که این کتاب از رازهای آن پرده بر می‌دارد. تصمیماتی که تا امروز شاید چندان عاقلانه به آنها فکر نمی‌کردیم اما لازم است در آینده منطقی‌تر به آنها نگاه کنیم.

نابخردی های پیش بینی پذیر

3 درس مهم از کتاب نابخردی های پیش بینی پذیر به انتخاب راه مدیران

مثال‌هایی که دن اریلی در این کتاب مطرح کرده باعث شده که کتاب نابخردی‌های پیش پذیر تبدیل به یکی از منابع پیشنهادی در آموزش تصمیم‌گیری و مذاکره شود. اما اگر بخواهیم 3 درس مهم از این کتاب را گلچین کنیم، نکات زیر طلایی خواهند بود:

  1. ما هر آنچه که بتوانیم را قیاس می‌کنیم. پس به دیگران امکان مقایسه را بدهید تا شما را انتخاب کنند.
  2. رایگان در واقع یک قیمت است. اما قدرتمندتر.
  3. شما محصولی که می‌خرید را بیشتر ارزش‌گذاری می‌کنیم.

به طور کلی نحوه انتخاب کردن ما از بین گزینه‌های مختلف، رفتاری که در برابر پیشنهادهای رایگان از خود بروز می‌دهیم و بازخوردی که نسبت به الگوهای قیمت‌گذاری داریم، موارد مهمی هستند که در این کتاب خواهیم خواند. با راه مدیران همراه باشید تا خلاصه کتاب نابخری‌های پیش بینی پذیر را مرور کنیم.

بخوانید
ملزومات بازاریابی تلفنی چیست؟ 5 نکته مهمی که نمی‌دانستید
برای خواندن ادامه این مقاله می‌بایست اشتراک الماسی تهیه کنید. این مطلب همچنین دارای فایل مقاله صوتی و PDF که فقط برای کاربران اشتراک الماسی قابل استفاده خواهد بود. بعد از خرید اشتراک الماسی راه مدیران به ده ها مقاله صوتی و PDF مطالب دیگر دسترسی خواهید داشت.

لطفا برای دسترسی به این بخش از محتوا، ابتدا عضویت الماسی خود را تکمیل نمایید.

خرید عضویت الماسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

02191010363

85%

این پیشنهاد فقط همین حالا معتبر  است و اگر پنجره را ببندی از دستش داد!

شما با مطالعه این کتاب از 90% فروشنده‌های تلفنی دیگر جلوتر هستید

ارسال رایگان به سراسر نقاط ایران

  •  
  • برای مشاهده محتویات پکیج طلایی و هدایای ویژه همراه آن، روی دکمه سبز رنگ زیر کلیک کنید

      جمعاً: 1.497.000 تومان 

فقط 497.000 تومان