طریقه-ارسال-پیامک-صوتی

طریقه ارسال پیامک صوتی + چند نکته مهم

اگر تابه‌حال از طریقه ارسال پیامک صوتی بی‌اطلاع بوده‌اید بهتر است با ما همراه باشید تا بهترین روش‌های ممکن برای ارسال پیامک صوتی را با هم بررسی کنیم. اما قبل از پرداختن به این موضوع بهتر است کمی در مورد انواع پیامک صوتی بیشتر بدانیم.

انواع پیامک صوتی کدامند؟

طریقه ارسال پیامک صوتی شما و نوع آن، ارتباط مستقیمی با هدف‌تان برای ارسال پیامک دارد. ممکن است شما کارشناس یک شرکت بزرگ باشید یا مدیر مجموعه‌ای کوچک؛ و یا صرفاً برای مقاصد شخصی اقدام به ارسال پیامک صوتی نمایید. به هر صورت برای آشنایی بیشتر، در ادامه انواع پیامک صوتی را بررسی می‌کنیم و سپس به طریقه ارسال پیامک صوتی اشاره خواهیم کرد.

پیامک صوتی انبوه

طریقه ارسال صوتی پیامک انبوه کمی متفاوت است. پیامک صوتی انبوه برای مصارف خاصی با تعداد شماره تماس زیاد استفاده می‌شود. برای مثال اطلاع‌رسانی از سرویس جدیدی که در مجموعه خود راه‌اندازی کرده‌اید و لازم است به مشتریان خود خبر بدهید. یا زمانی که یک خطای احتمالی برای سرورهای سایت پیش آمده، به مشتریان اطلاع دهید که در بازه کاری خاصی سرویس در دسترس نخواهد بود. و یا حتی شرایط ویژه خرید که فقط تا جمعه همین هفته از زمان آن باقی‌مانده را از طریق پیامک صوتی انبوه ارسال کنید.

به این نوع پیامک صوتی که با یک بار ضبط کردن پیامک تعداد زیادی مخاطب را هدف می‌گیرید، پیامک صوتی انبوه می‌گوییم. ابزارهایی که برای ارسال پیامک صوتی انبوه قابل استفاده هستند، طریقه ارسال پیامک صوتی انبوه را مشخص می‌کنند؛ ولی در بیشتر موارد طرز کار این سرویس‌ها به این صورت است که در مرحله اول شما یک پیام صوتی را ضبط می‌کنید. ضبط کردن پیام صوتی نیاز به تکنولوژی خاصی ندارد.

بهتر است در یک فضای ساکت، اگر استودیو در اختیار دارید که چه بهتر و در غیر اینصورت در یک اتاقی که صدا نمی‌پیچد، فایل خود را آماده کنید. از آنجایی که کیفیت ارسال صدا در خطوط تلفن با نرخ انتقال پایین انجام می‌شود باید دقت داشته باشید که هر اثر بی‌کیفیتی می‌تواند چند برابر به گوش مخاطب، ناخوشایند به نظر برسد. نیازی به ابزار خیلی پیچیده‌ای برای ضبط ندارید و با یک موبایل هم ضبط صدا امکان‌پذیر است. پس خیلی سخت نگیرید.

بخوانید
استراتژی در بازاریابی مرکز تماس

طریقه ارسال پیامک صوتی

بعد از ضبط صدا می‌توانید در یکی از وبسایت‌های خدمات انبوه پیامک صوتی سرویس خود را انتخاب کنید. معمولاً هزینه‌ای که این سرویس‌ها از شما دریافت می‌کنند به ازای ثانیه است و در نتیجه بهتر است از متن کوتاه‌تری استفاده کنید. بهترین زمان برای فایل صوتی زیر سی ثانیه پیشنهاد می‌شود.

نکته بسیار مهم در مورد پیامک صوتی انبوه و طریقه ارسال پیامک صوتی که باید در نظر بگیریم، شماره‌ای است که از طریق آن با مشتری تماس گرفته می‌شود. شما می‌توانید از شماره‌های عمومی ارائه شده از سرویس‌های ارسال پیامک انبوه استفاده کنید و یا شماره اختصاصی تهیه کنید که در اینصورت امکان پاسخگویی به تماس‌های از دست رفته یا برگشتی را خواهید داشت.

در نتیجه شما برای ارسال انبوه پیامک صوتی نیاز به یک پنل پیامک صوتی دارید. اگر سازمان شما از این سرویس به صورت روزانه و مدام استفاده می‌کند می‌توانید این سرویس‌ها را درون سازمان ایجاد کرده تا سرورها را نیز به‌صورت اختصاصی مدیریت کنید. البته به غیر از مواردی که مجبور به درون‌سازی سرور‌ها شوید، این مورد توصیه نمی‌شود.

پیامک صوتی انبوه و دارا بودن پنل پیامکی یکی از مهم‌ترین نکات طریقه ارسال پیامک صوتی است. اگر تعداد پیام‌های شما ارزش تهیه پنل پیامکی را ندارد، راه‌های دیگری هم پیش رو دارید.

طریقه ارسال پیامک صوتی بصورت موردی و در تعداد کم

در این روش، زمانی که قرار است به یک یا چند نفر پیامک صوتی ارسال کنید تنها یک دلیل می‌تواند داشته باشد و آن دلیل این است که پیام شما باید طبق زمان‌بندی ارسال شود. برای مثال سررسید پرداخت اقساط مشتریان که باید به آنها اطلاع‌رسانی گردد.

بخوانید
ترس از تماس تلفنی؛ واقعیت یا یک فوبیای ذهنی؟!

اینجا هم می‌توانید از پنل پیامک صوتی استفاده کنید و پیام‌های از پیش ضبط شده آماده داشته باشید که برای هر منظور طبقه‌بندی جداگانه‌ای داشته باشد. طریقه ارسال پیامک صوتی در این روش هم مانند روش قبل است و شما می‌توانید به ازای هر تماس یک درخواست جداگانه ثبت کنید و آن را زمان‌بندی نمایید.

روش دیگری که برای این نوع پیامک صوتی می‌توانید استفاده کنید، استفاده از سیستم پیامک صوتی شخصی خودتان است. برای استفاده از این امکان با یک سیم کارت ایرانسل ، به شرط آنکه دارای خط اعتباری ایرانسل باشید، می‌توانید پیامک صوتی ارسال کنید. این نوع پیامک صوتی حداکثر تا 60 ثانیه قابل استفاده است. در ضمن ایرانسل برای مشترکان اعتباری به ازای ارسال هر پیامک ایرانسلی مبلغ 90 تومان را در نظر گرفته است که از اعتبار خط کسر می‌کند.

طریقه ارسال پیامک صوتی ایرانسل به این روش است که با تماس رایگان از طریق همان خط ایرانسلی خود با شماره 719 نسبت به ضبط و ارسال پیامک صوتی اقدام نمایید. این روش یک مزیتی که نسبت به سایر روش‌ها دارد این است که ایرانسل چهار مرتبه به مخاطب تماس می‌گیرد و اگر پاسخگو نبود از طریق یک پیامک به او اطلاع‌رسانی می‌کند که پیامک صوتی خود را از شماره 719 دریافت کند. در صورتی که مشترک غیر ایرانسلی باشد با شماره 09377190000 می‌تواند به صندوق صوتی دسترسی داشته باشد.

از دیگر امکاناتطریقه ارسال پیامک صوتی + چند نکته مهم ارسال پیامک صوتی ایرانسل می‌توان به امکان زمانبندی و ارسال پیامک صوتی در زمانی که شما اعلام می‌کنید اشاره کرد، ضمناً امکان ارسال یک پیامک به بیشتر از یک مخاطب نیز وجود دارد و همچنین به محض شنیده شدن پیام از سمت مخاطب، پیامکی جهت تایید دریافت به خط مبدا ارسال خواهد شد. طریقه ارسال پیامک صوتی از طریق ایرانسل را همچنین می‌توانید از کارشناسان این مرکز بخواهید.

بخوانید
9 نکته مهم درباره مدیریت موثر مرکز تماس که باید بدانید

تماس بازگشتی چیست و چگونه به کسب و کار شما رونق می‌دهد؟

بعد از اطلاع از طریقه ارسال پیامک صوتی ممکن است یک نکته نظر شما را جلب کرده باشد. در صورتی که مخاطب بخواهد با شما تماس بگیرد از چه طریقی ممکن است؟ اجازه بدهید با یک مثال، تماس بازگشتی پیامک صوتی را شرح دهیم. فرض کنید که لیست بلند بالایی از مخاطب پیش روی شماست و فقط پنج نفر بازاریاب تلفنی در اختیار دارید که توان پاسخگویی به پنج خط را دارند.

از آنجایی که امکان پیدا کردن مشتری مورد نظر با تماس فرد به فرد وجود ندارد، شما با تماس از طریق پیامک صوتی به جای تماس فرد به فرد، پیام صوتی خود را در لحظه به 50 الی 100 نفر ارسال می‌کنید و از مشتری درخواست می‌کنید در صورت تقاضا کلیدی را فشار دهد تا به شخص خاصی متصل گردد. در این صورت از هر 50 تماس امکان پاسخگویی به 5 تماس موثر در سیستم بازاریابی شما فراهم است و شما می‌توانید به راحتی اثر بخشی پیامک صوتی خود را ده برابر حالت عادی نمایید.

کلام آخر

به عنوان یک استراتژیست بازاریابی تلفنی پیشنهاد می‌کنیم طریقه ارسال پیامک صوتی را بیاموزید و از پنل پیامک صوتی خود نهایت بهره را ببرید. برای استفاده از امکانات بیشتر نظیر تماس بازگشتی از شماره اختصاصی استفاده کنید تا امکان اتصال مشتری به شما وجود داشته باشد.

در مجموع استفاده از پیامک صوتی با توجه به اینکه شما درگیر هیچ گونه لیست سیاهی نمی‌شوید و ارتباط قطعی با مخاطبان پیدا می‌کنید توصیه می‌شود. اگرچه بهتر است بیشترین دقت را در زمینه تولید پیام داشته باشید که مخاطب علاقه به گوش دادن پیام شما را از دست ندهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تکنیک‌های بازاریابی تلفنی، می‌توانید کتاب تماس‌های میلیاردی را مطالعه کنید.

برای دیدن توضیحات این کتاب کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

02191010363

85%

این پیشنهاد فقط همین حالا معتبر  است و اگر پنجره را ببندی از دستش داد!

شما با مطالعه این کتاب از 90% فروشنده‌های تلفنی دیگر جلوتر هستید

ارسال رایگان به سراسر نقاط ایران

  •  
  • برای مشاهده محتویات پکیج طلایی و هدایای ویژه همراه آن، روی دکمه سبز رنگ زیر کلیک کنید

      جمعاً: 1.497.000 تومان 

فقط 497.000 تومان