چگونه شخصیت مشتری را از پشت تلفن تشخیص دهیم؟

چگونه شخصیت مشتری را از پشت تلفن تشخیص دهیم؟

 

چنانچه تا به حال در يك كنسرت موسيقي راك در جايگاهي نزديك صحنه نشسته باشيد، توجه كرده‌ايد كه عضوي از گروه گيتارها را كوك مي‌كند. ضربات محكم پنجه‌ي گيتاريست رهبر مي‌تواند سيم‌هاي گيتار را كش بياورد و از كوك صحيح خارج كند. به منظور حفظ كيفيت صداي عالي و هماهنگي با ساير گيتارها و خوانندگان، رهبر به طور مرتب گيتارش را با گيتاري كه دستيارش تازه كوك و تنظيم كرده عوض مي كند. تنظيم صحيح گيتار در سطح صحيح است، گفته مي شود كه گيتار تنظيم و كوك است. گيتاري كه كوك نباشد خارج مي زند و باعث مي شود كه گيتاريست نابلد و ناشي به نظر برسد.

به هر حال، كوك بودن با مشتريان اغلب عاملي تعيين كننده در فروش است. وقتي از راهبرهايي استفاده كنيد كه شما را در هماهنگي با نوع شخصيت مشتري قرار مي‌دهد، قادر خواهيد بود تاحدي با هر سنخ مشتري سازگار شويد. هارموني مترادف فروش است. يادگيري نواختن در كوك مشابه هر يك از مشتريانتان، به ميزاني شگفت انگيز تعداد قراردادهاي منعقد شده و به نتيجه رسيده را افزايش مي دهد. تشخيص نوع شخصيت مشتري ممكن است از پشت تلفن مشكل‌تر از تماس رو در‌رو باشد، ولي در نهايت كليدهايي وجود دارند كه مي توانيد به منظور شناسايي شخصيت آن‌ها را به كار بگيريد.

البته اين امر كمك مي كند نوع شخصيت خود را نيز بشناسيد. اين دانش به شما اجازه مي دهد توان خود را در مواجهه با برخي از مشتريان افزايش دهيد و بتوانيد ناسازگاري طبيعي با ديگران را از سر بگذرانيد.

بخوانید
ایجاد ارتباط صمیمی با مشتری + فیلم آموزشی رایگان

انواع شخصيت مشروح در اين بخش شخصيت‌هاي اصلي هستند. به هر حال ، وقتي شما برخي از مشاهدات را تجزيه و تحليل كنيد قادر خواهيد شد با يك مكالمه و حتي بدون رو‌ در‌‌ ‌ور شدن الگوهايي كلي را در مشتريان تشخيص دهيد. براي اين كه كار خود را در اوج به انجام برسانيد بايد چهار سنخ زير را كه مشتريان شما شايد در يكي از آن ها بگنجند ياد بگيريد:

  1. دقيق

  2. با انرژي

  3. مطمئن

  4. مهربان

به ياد داشته باشيد كه مي توانيد با اتخاذ راهبرد صحيح به هر يك از اين سنخ‌ها نزديك شويد. شما ممكن است نياز داشته باشيد چندين بار در روز، نكات خاصي را درباره‌ي شيوه برخوردتان هنگام صحبت با انواع مختلف مشتريان، تنظيم كنيد. اين امر مستلزم برنامه‌ريزي و دقت است، ولي پيامد آن درآمد بيشتر براي شماست.

 

این ویدئو را از دست ندهید.

در ادامه مقالات سایت ویژگی های چهار نوع مشتریان را با هم بررسی می کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

02191010363

85%

این پیشنهاد فقط همین حالا معتبر  است و اگر پنجره را ببندی از دستش داد!

شما با مطالعه این کتاب از 90% فروشنده‌های تلفنی دیگر جلوتر هستید

ارسال رایگان به سراسر نقاط ایران

  •  
  • برای مشاهده محتویات پکیج طلایی و هدایای ویژه همراه آن، روی دکمه سبز رنگ زیر کلیک کنید

      جمعاً: 1.497.000 تومان 

فقط 497.000 تومان