چطور مشتری مطمئن را از پشت تلفن شناسایی کنیم؟

چطور مشتری مطمئن را از پشت تلفن شناسایی کنیم ؟

 

مشتری مطمئن

واژه های کلیدی مورد استفاده برای توصیف این سنخ مشتری عبارتند از:

قدرتمند، نتیجه گرا، صرفه جو در وقت، علاقمندبه  نفع دیگران، درآمدساز، هردو طرف، با صرفه از نظر هزینه، هدف گرا، فرصت طلب، پیشرو در بازار، مصلحت جو، رقابت جو، کارآمد

 

این مشتریان جسور، و متمرکز بر کل داد و ستد هستند. اگرچه بسیار خودرأی‌اند، در مورد آنچه دوست دارند یا ندارند بسیار قاطع و صریح هستند. آنان ابتکار به خرج می‌دهند و برای پشتیبانی دیدگاهشان دست به آزمایش می‌زنند. مشتریان مطمئن به اهداف خود متعهد هستند و محصولات و خدماتی را که این اهداف را پشتیبانی کنند می‌خرند. به هر حال آنان تمایلی به وفاداری به فروشندگان یا تأمین کنندگان خود ندارند.

اینان رهبرانی قوی هستند و به کسانی که از آزمون آنان برآیند و شایستگی خود را اثبات کنند، احترام می‌گذارند. ممکن نیست تلفن بزنند؛ و باید ببینید آیا به قدر کافی جرأت دارید تا امر فروش به اینان را پیگیری کنید؟ ممکن است به نوعی بد زبان به نظر برسند و شما را بترسانند.

اینان از فاصله‌ی تلفنی به نفع خود استفاده می‌کنند، ولی برای پیروز شدن این افراد را غنیمت بشمارید، زیرا آنان تصمیم گیرندگان اصلی هستند و استعداد آن را دارند که بهترین مشتریان شما شوند.

آنان ممکن است به وقت و کارایی بیش از پول اهمیت بدهند، بنابراین اگر می‌خواهید صد‌‌‌‌‌‌درصد برنده باشید در خصوص اتخاذ رویکرد «منافع مالی بیشتر» محتاط باشید. از آنجا که وقت را طلا می‌دانند، اگر گمان ببرند که شما وقت آنان را هدر می دهید رابطه‌شان را با شما قطع خواهند کرد.

آنان بی‌ادب نیستند بلکه فقط در مورد کار جدی هستند و مشغول وراجی نمی‌شوند.

به همین دلیل جزئیات را نادیده می‌گیرند و بنابراین نسخه‌ی خلاصه یا «خلاصه‌ی اجرایی» را می‌خواهند. از طرف دیگر، اگر بتوانید با یک تماس تلفنی کوتاه با آنان کار کنید نه این که مثل دیگران از این در و آن در با آنان صحبت کنید، قادر خواهید بود با آنان رابطه برقرار کنید و معامله را به انجام برسانید، در حالی که رقیب نمی‌تواند.

بخوانید
حرف زدن زیادی ممنوع...

 

روش های رسیدن به مشتری مطمئن

از دیدگاه اینان آگاه باشید! مشتریان مطمئن تصميم هاي خود را براساس اين كه كجا مي‌خواهند بروند و چه چيزي به آنان كمك خواهد كرد تا به آنجا برسند، مي‌گيرند. چابك و بسيار آماده باشيد و وقت خود را با «حال شما چطور است؟»

يا هرگونه اطلاعات نامربوط هدر ندهيد. چنانچه شما درخواست كرده‌ايد ده دقيقه با آنان مكالمه كنيد، توجه داشته باشيد وقتي كه ده دقيقه سپري شد مكالمه را تمام كنيد. پيش‌بيني مي‌شود كه آنان در حالي كه پشت خط با شما سرگرم گفتگو هستند چندين كار انجام مي‌دهند، بنابراين گاه گاهي آنان را امتحان كنيد و پاسخ بخواهيد تا مطمئن شويد كه پشت خط به شما گوش مي‌دهند.

  • کار یکنید آن ها باور کنند احترامي كه به وقت آنان مي‌گذاريد صادقانه است، تا با تمايل بيشتري به تماس‌هاي شما پاسخ دهند. پيش‌بيني مي‌شود كه بايد چند‌ بار زنگ بزنيد تا به آنان برسيد، زيرا اينان افرادي پرمشغله هستند كه پيداست در پاسخ به شما زنگ نخواهند زد.
  • پيامهاي صوتي كوتاه بگذاريد و سرعت خود را افزايش دهيد. از آنجا كه وقت تنگ است، به زبان آنان و براي ايجاد ارتباط سريعتر صحبت كنيد. از واژه هاي نيرومند مثل فرصت، مهم، اهداف شما، صرفه جويي در وقت و رقابتي استفاده كنيد.
  • از چابلوس به نظر رسيدن با گفتن «لطفاً» يا «اجازه مي‌خواهم» خودداري كنيد. سرعت اجرايي نيز بسيار مهم است. ممكن است به دليل اين كه سريع‌تر اقدام مي كنيد معامله را به انجام رسانيد.

تمرین کنید و به صدای مشتریان از پشت تلفن بیشتر و دقیقتر گوش کنید.

بخوانید
چطور مشتری دقیق را از پشت تلفن شناسایی کنیم؟

2 نظر در “چطور مشتری مطمئن را از پشت تلفن شناسایی کنیم؟

  1. شاهین می گوید :

    سلام
    نحوه تشخیص مشتری مطمئن را اصلا متوجه نشدم.
    الگوی حرف زدن یا تن صدا یا چیز شاخصی ندارند که بشه پشت تلفن این شخصیت را تشخیص داد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

02191010363

85%

این پیشنهاد فقط همین حالا معتبر  است و اگر پنجره را ببندی از دستش داد!

شما با مطالعه این کتاب از 90% فروشنده‌های تلفنی دیگر جلوتر هستید

ارسال رایگان به سراسر نقاط ایران

  •  
  • برای مشاهده محتویات پکیج طلایی و هدایای ویژه همراه آن، روی دکمه سبز رنگ زیر کلیک کنید

      جمعاً: 1.497.000 تومان 

فقط 497.000 تومان