چطور مشتری با انرژی را از پشت تلفن شناسایی کنیم؟

چطور مشتری با انرژی را از پشت تلفن شناسایی کنیم؟

 

 مشتری با انرژی

واژه های کلیدی مورد استفاده برای توصیف این نوع مشتری عبارتند از:

    پرشور، مبتکر، متفاوت، پرهیجان، خودرأی، مشارکت جو، مثبت ، ارجاع دهنده، دراماتیک، نوگرا، سودمحور، سرشناس،   شادمان

 

اگر کم انرژی باشید مشتری پرانرژی به شما در رسیدن به سطح انرژی بالا کمک می‌کند، زیرا مبتلا به خوش‌بینی مسری است. آنان دوستانه ولی شتاب زده، زیاد و تند صحبت می‌کنند. دوست دارند درباره‌ی خودشان و پروژه‌های‌شان با هیجان صحبت کنند، بنابراین شنوندگان خوبی نیستند.

آیا به عنوان فروشنده مجبورید این وضع را تحمل کنید؟ باید خودتان بیبینید.

افراد با انرژی جسورند و ممکن است حتی خودشان محصول شما را به خودشان بفروشند زیرا امکانات را کشف می کنند. فقط به یاد داشته باشید که باید آرام باشید و بگذارید این نوع مشتری حرف بزند!

حتی وقتی که عجله دارند، در مدیریت زمان ضعیف و نامنظم هستند.

ممکن است لازم باشد فرض را بر این بگذارید چیزی را که فرستاده اید گم کرده اند. همچنین ممکن است از مکالمه‌ی تلفنی با شما یادداشتی برندارند و ممکن است نکات مهم را فراموش کنند. از آنجا که این مشتریان به افرادی که دوست دارند خوب پاسخ می‌دهند و می‌توانند به عنوان تصمیم‌گیرنده تابع امیال آنی باشند، اگر با ایشان دوستی کنید می‌توانید از این ویژگی سود ببرید. ولی چنانچه از شما دلخور با عصبانی شوند، معامله را از دست خواهید داد.

ممکن است این افراد تماس های زیادی با شما بگیرند زیرا مایل اند قبل از انجام معامله، با شما ارتباط برقرار کنند. از آنجا که مشتریان با انرژی به طور ذاتی مجاب کننده و خودرأی هستند، گاه مشتریان و معاملاتی را به شما ارجاع می‌دهند؛ فقط کافی است از آنان درخواست کنید.

 

بخوانید
چطور مشتری مهربان- پایدار را از پشت تلفن تشخیص دهیم؟

‌ روش های رسیدن به مشتری با انرژی

مشتریان با انرژی با کمال میل به درخواست های شما پاسخ خواهند داد. «آیا قدری وقت صرف می کنید تا چیزی را برای من ببینید؟ از داوری و اظهار نظر شما سپاسگزارم.» از آنان تعریف کنید زیرا دوست دارند گرایش های مثبت خود را نشان دهند. امکان ندارد این مشتریان شماره تلفن کسی را برای ارجاع در دسترس داشته باشند. ولی اگر بخواهید شاید راضی شوند در مورد محصول / خدمات شما کنفرانس تلفنی و شهادت بدهند. به یاد داشته باشید که اینان تحت استرس و فشار، عوامل بیرونی را مقصر قلمداد می‌کنند زیرا به راستی هیچ گونه تقصیر و کوتاهی را متوجه خود نمی بینند.

چنانچه شرکت شما هدایا ی تبلیغاتی کوچکی در نظر گرفته، می توانید آن ها را برای مشتریان با انرژی بفرستید، زیرا سپاسگزار می‌شوند و آن را به خاطر می‌سپارند. مثال آن این است که «یادم مي‌آید که گفتید پسر شما موسیقی دوست دارد. فروشگاه محصولات فرهنگی واقع در ساختمان ما کلی لوح فشرده دارد. من یکی برای شما خواهم فرستاد.»

  • برای اینان بروشور و مطالب سفارشی تا حد امکان رنگی بفرستید. نامه های الکترونیکی باید دوستانه و دارای نکات مشخص شده با شکلک باشد.
  • برای چنین شخصیتی، بر منافعی که استفاده از خدمات شما برای او دربر دارد تأکید کنید.
  • مطمئن شوید که لحنتان بی اعتنا نیست و پشت تلفن پرشور و حرارت باشید.
  • از زیر و بم صدا بیشتر استفاده کنید وکمی تندتر حرف بزنید – این امر ممکن است اغراق آمیز به نظر برسد ولی به یاد داشته باشید که شل بودن پشت تلفن در لحن شما تأثیر دارد.
  • بر ایجاد رابطه با گفتن این که چقدر شرکت و کار آنان برای شما اهمیت دارد تأکید کنید. تصویر یک تیم بودن را ترسیم کنید: یعنی موفقیت آنان و شما به یکدیگر بستگی دارد.
  • به یاد داشته باشید که پی‌در‌پی از «شما سپاسگزارم» استفاده کنید. گاهی یک تماس تلفنی فقط برای تشکر از مشتری با انرژی، سبب ایجاد روابط می‌شود. یک دستخط، یک یادداشت پیگیری، ایده‌ی خوب دیگری برای تضمین پیگیری این گونه مشتریان است.
بخوانید
11 نکته مهم برای حرفه‌ای صحبت کردن با تلفن

تمرین کنید و صدای مشتریان را پشت تلفن با دقیت بیشتری گوش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

02191010363

85%

این پیشنهاد فقط همین حالا معتبر  است و اگر پنجره را ببندی از دستش داد!

شما با مطالعه این کتاب از 90% فروشنده‌های تلفنی دیگر جلوتر هستید

ارسال رایگان به سراسر نقاط ایران

  •  
  • برای مشاهده محتویات پکیج طلایی و هدایای ویژه همراه آن، روی دکمه سبز رنگ زیر کلیک کنید

      جمعاً: 1.497.000 تومان 

فقط 497.000 تومان