بازاریابی و فروش تلفنی مفاهیم 2021 و راهکارهای افزایش فروش

بازاریابی و فروش تلفنی

آموزش رایگان بازاریابی و فروش تلفنی مفاهیم و راهکار های بازاریابی تلفنی
آموزش رایگان بازاریابی و فروش تلفنی مفاهیم و راهکار های بازاریابی تلفنی

تعاریف

چرا ما باید تعاریف را بدانیم؟

دانستن تعاریف به ما کمک می‌کند که بدانیم یک موضوع از ما چه انتظاراتی دارد. اگر ما به‌درستی تعریفی از ماشین ظرف‌شویی داشته باشیم، می‌دانیم که این وسیله‌ای برای شستشوی ظروف است و نباید از آن برای نگهداری مواد غذایی استفاده کرد.

بنابراین در ابتدای مقالات سایت به‌طور مختصر و مفید تعاریفی را باهم مرور می‌کنیم.

 

 تعریف بازاریابی 

بازاریابی تعاریف زیادی دارد و در طی سال‌ها تغییرات زیادی داشته است. ما در این مقاله تعریف بازاریابی ازنظر آقای فیلیپ کاتلر که کتاب مدیریت بازاریابی او یک منبع و مرجع معتبر جهانی برای آموزش بازاریابی است می‌پردازیم.

 

آموزش رایگان بازاریابی و فروش تلفنی مفاهیم و راهکار های بازاریابی تلفنی
آموزش رایگان بازاریابی و فروش تلفنی مفاهیم و راهکار های بازاریابی تلفنی

بازاریابی، دانش و هنر کشف خلق و ارائه ارزش باهدف تأمین نیازهای یک بازار هدف، هم‌زمان با کسب سود است.

 

بازاریابی، نیازها و خواسته‌های تأمین نشده را تشخیص می‌دهد، بازارِ آن‌ها را تعریف کرده، حجم این بازار را اندازه‌گیری و سود بالقوه‌اش را برآورد می‌کند. مشخص می‌کند که کدام بخش از بازار را می‌تواند بهتر تأمین کند و سپس محصولات و خدمات مناسب را طراحی و ترویج می‌کند.

 

تعریف بازاریابی مستقیم یا Direct Marketing

این اصطلاح اشاره به فن دارد که سازمان از طریق آن به‌صورت مستقیم با مشتری خویش ارتباط برقرار می‌نمایند، نظیر: نامه، ایمیل، اس.ام.اس، پوستر و پست و سایر ابزارهای ترویجی. به عبارتی بازاریابی تولید به مصرف که در آن واسطه‌ای وجود ندارد. یکی از انواع بازاریابی است که در آن، فرایندهای مربوط به بازاریابی و ارتباط با مشتریان، به‌جای اینکه به‌صورت انبوه انجام شود، صرفاً برای مشتریان بالقوه یا بالفعل که هویت و تعداد و مشخصات آن‌ها تا حد زیادی مشخص است، طراحی و اجرا می‌شود.

مثلاً وقتی شما برای یک همایش از طریق اس ام اس به مدیران شرکت‌ها یا بازاریابان و فروشندگان تلفنی پیام ارسال می‌کنید. یا وقتی از طریق ارسال ایمیل جهت معرفی یک کتاب به دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه‌ای خاص اقدام می‌کنید. یا از طریق تلفن با تمام کسانی که ماشین ظرف‌شویی خریده‌اند تماس می‌گیرید تا پور ماشین ظرف‌شویی به آن‌ها بفروشید. حتی تماس تلفنی برای نظرسنجی راجع یک محصول یا یک همایش هم می‌تواند نوعی بازاریابی محسوب شود.

 

 تعریف بازاریابی و فروش تلفنی   (Telesales & Telemarketing) 

به‌طورکلی هر نوع استفاده از ارتباط تلفنی برای اجرای بخشی از فرایندهای بازاریابی، بازاریابی تلفنی نامیده می‌شود و درنهایت وقتی به فروش کالا یا خدمات ختم شود فروش تلفنی انجام‌شده است. بنابراین، فعالیت‌های زیر هم نمونه‌هایی از بازاریابی تلفنی به‌حساب می‌آیند:

 

  • معرفی و فروش محصول یا خدمات از طریق بازاریابی و فروش تلفنی
  • تماس با افرادی که قبلاً اطلاعات خود را به‌عنوان علاقه‌مند به محصول یا خدمات شما در سازمان شما ثبت کرده‌اند.
  • استفاده از تماس تلفنی غیرمنتظره برای راضی نگه‌داشتن مشتریان (Happy Call)
  • نظرسنجی مشتریان از طریق تماس تلفنی
  • تکمیل و به‌روزرسانی لیست مشتریان
  • فروش محصول یا خدمات

 

یکی از روش‌های بازاریابی مستقیم که در آن با مشتری بالقوه یا کسانی که ممکن است مشتری بالقوه باشند تماس گرفته می‌شود و از این طریق تلاش می‌شود که آن‌ها را به خرید یا استفاده از محصولات یا خدمات یک شرکت ترغیب کنند و ارتباط ایجاد کنند و درنهایت گرفتن وقت ملاقات حضوری و فروش محصول. مشتری می‌تواند یک مصرف‌کننده‌ی نهایی یا یک کسب‌وکار باشد. این نوع بازاریابی تقریباً کمی پس از اختراع تلفن آغازشده و هنوز هم ادامه دارد. بعضی معتقد بودند با گسترش فناوری اطلاعات و رواج یافتن ابزارهای جدید ارتباطی، مثل شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن ها، فروش تلفنی از بین برود. اما جالب است بدانید که یکی از اصلی‌ترین محصولاتی که با استفاده از  تکنیک‌های فروش تلفنی عرضه می‌شوند، همین زیرساخت‌های ارتباطی اینترنتی هستند.

 

تماس با مشتری، ترغیب مشتری، ایجاد ارتباط با مشتری، گرفتن وقت ملاقات حضوری، فروش محصول

 

این‌طور که از شواهد امر مشخص است، به نظر نمی‌رسد در آینده‌ی نزدیک، تلفن از سبد ابزارهای ارتباطی کسب‌وکارها حذف شود، ‌همچنین هنوز حجم قابل‌توجهی از فروش و بازاریابی در سطح جهان، به‌وسیله‌ی تماس‌های تلفنی انجام می‌شود. متأسفانه در کشور ما به‌صورت حرفه‌ای از این دانش استفاده نمی‌شود و هنوز رنگ و بوی تماس‌های سنتی و قدیمی در آن دیده می‌شود. امروزه تماس‌های تلفنی یا با استفاده از نیروی انسانی انجام می‌شود یا از طریق سیستم‌های تماس اتوماتیک یا Robocall.

حدود سال‌های 81-82 من خودم از این سیستم استفاده می‌کردم. یک دستگاه کامپیوتر با دوتا مودم. یکی برای تماس گرفتن اتوماتیک و دیگری برای دریافت تماس از بیرون سازمان. یک نرم‌افزار هم‌روی کامپیوتر نصب‌شده بود که هم حکم منشی تلفنی و دستگاه سانترال را بازی می‌کرد و هم حکم بازاریاب تلفنی. این نرم‌افزار طوری تنظیم و برنامه‌ریزی‌شده بود که با یک لیست به‌صورت خودکار تماس می‌گرفت، و با پرسیدن سؤالاتی از مشتری و با فشردن کلیدهای مختلف روی تلفن خود به مراحل دیگری هدایت می‌شدند. درنهایت می‌توانستند برای کسب اطلاعات بیشتر یا نهایی کردن خرید با فشردن یک کلید به واحد فروش شرکت متصل شوند.

بخوانید
چطور مشتری مهربان- پایدار را از پشت تلفن تشخیص دهیم؟

نکته جالب اینجاست که در کشور ما شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت، بیشترین نوع ارتباط خود را از طریق تلفن با مشتریان خوددارند. لذا با مقایسه مهارت‌های ارتباطی تلفنی کارکنان این سازمان‌ها، می‌توان میزان رشد کسب‌وکار آن‌ها را پیش‌بینی کرد.

نکته این جاست که هر روز استفاده از مهارت‌های بازاریابی‌و‌فروش تلفنی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و باید آن را هر چه سریع‌تر آموخت.

 

آموزش رایگان بازاریابی و فروش تلفنی مفاهیم و راهکار های بازاریابی تلفنی
آموزش رایگان بازاریابی و فروش تلفنی مفاهیم و راهکار های بازاریابی تلفنی

 

آموزش بازاریابی و فروش

بسیاری از مشاغل از بازاریابی تلفنی به عنوان یک وسیله برای ایجاد فروش و همچنین تبلیغات و انجام دیگر فعالیت‌های بازاریابی برای ایجاد ارتباط و تعامل با مشتریان خود از طریق تماس تلفنی استفاده می‌کنند.

در زمان‌های گذشته بازاریابی تلفنی فقط به منظور معرفی نمودن و فروش محصولات موجود بوده است. اما امروزه با تماس‌هایی که حاصل می‌شود بازاریابی‌ها معمولا بصورت کنفرانس‌های ویدیویی به منظور ایجاد یک جلسه تعاملی زیاد بین فرد بازاریاب و مشتری انجام می‌شود. مقاله 1

تعریفی جامع از بازاریابی :

ایجاد نمودن فرآیندی در کسب و کارهای مختلف برای خدمات یا محصولات که باعث ایجاد علاقه در مشتریان می‌شود.

در بازاریابی به طور معمول روش‌هایی را ایجاد می‌کنند که ارتباطات تجاری، تکنیک‌های فروش و همچنین توسعه کسب و کارها را در بر می‌گیرند. بازاریابی یک فرآیند کلی و یکپارچه است که باعث ایجاد روابط قوی بین مشتری‌ها و شرکت‌ها شده و همچنین باعث ایجاد ارزش بین مشتریان و فروشنده‌ها می‌شود.

بازاریابی تلفنی چیست و چرا هنوز در دنیای دیجیتال مهم است؟

همانطور که در بالا اشاره نمودیم بازاریابی تلفنی یک فرآیند جهت معرفی و فروش محصولات و خدمات است.

امروزه مردم علاقه چندانی به دریافت نمودن این گونه از تماس‌ها برای معرفی محصولات و خدمات ندارند و در بسیاری از موارد این گونه از تماس‌ها را مسدود می‌کنند. مردم به راحتی می‌توانند خریدهای خود را از طریق اینترنت انجام دهند و این باعث می‌شود که فرضیه بازاریابی در کل نادیده گرفته شود.

امروزه بازاریابی با پیشرفتی که در علم و صنعت رخ داده است به مراتب از شکل سنتی آن فاصله گرفته است. با فاصله گرفتن از شکل سنتی بازاریابی، بازاریابی به شکل دیجیتال درآمده است و با استفاده از رسانه‌های اجتماعی از راه دور بازاریابی بین فروشنده و مشتری‌ها صورت می‌گیرد.

چرا از بازاریابی تلفنی استفاده می‌شود؟

بازاریابی تلفنی به عنوان یک تاکتیک مستقل یا در ترکیب با سایر استراتژی‌های بازاریابی برای کمک به سازمان‌ها در دستیابی به هدف فروش خود استفاده می‌شود. این نوع از بازاریابی نه تنها برای ارائه محصولات و خدمات به مشتریان بلکه به عنوان کمپین‌های تبلیغاتی ، فروش B2B و تبلیغات رویدادی استفاده می‌شود.

برخی موارد استفاده از بازاریابی تلفنی:

1– فروش:

در وهله اول از بازاریابی برای فروش محصولات استفاده می‌شود و فروشنده تلاش می‌کند تا رضایت مشتریان را به خود جلب نماید که جلب رضایت مشتری در کسب و کار بسیار مهم است. در طی این جلب اطمینان از سمت مشتری، فروشنده به مشتری اطمینان می‌دهد که محصول و خدمات ارائه شده باعث رضایت آن‌ها خواهد بود.

2– انجام نظرسنجی‌ها و گردآوری اطلاعات:

بازاریابی تلفنی می‌تواند ابزاری کارآمد در تجزیه و تحلیل موفقیت هر کمپین بازاریابی یا فروش باشد. بازاریابان تلفنی برای جمع آوری نظرات و اندازه گیری میزان رضایت یا عدم رضایت با مشتریان در تماس هستند و آن را برای تجزیه و تحلیل به تیم بازاریابی منتقل می‌کنند.

3– بهبود تجربه مشتری:

ارتباط داشتن با مشتریان قبلی و غیر فعال می‎تواند بیش از کسب مشتریان جدید مقرون‌ به ‌صرفه باشد. مطالعات نشان داده‌اند که برای به دست آوردن یک مشتری جدید پنج برابر بیشتر از مشتریان قبلی باید هزینه کرد.

در بازاریابی تلفنی می‌توانند به طور کامل به اطمینان از تجربه رضایت‌بخش مشتری کمک کنند. با مشتریان احتمالی و فعلی باید مانند آشنایان رفتار شوند زیرا این باعث ایجاد صمیمیت بین فروشنده و مشتری می‌گردد و به مراتب تجربه مشتری بهبود پیدا می‌کند.

 

آموزش رایگان بازاریابی و فروش تلفنی مفاهیم و راهکار های بازاریابی تلفنی
آموزش رایگان بازاریابی و فروش تلفنی مفاهیم و راهکار های بازاریابی تلفنی

 

چگونه می توان از برنامه بازاریابی تلفنی خود بیشترین بهره را برد؟

بازاریابی تلفنی یکی از ابزارهای بسیار قدرتمند و موثر برای فروش محصولات و ارائه خدمات است. هر کدام از مشاغل می‌تواند از این فرآیند بازاریابی برای فروش و ارائه خدمات می‌توانند استفاده کنند. برای اینکه بتوانید از برنامه بازاریابی بیشترین بهره را ببرید علاوه برداشتن تعداد نفرات زیاد باید لیست مناسب و همچنین یک فراخوانی مناسب در زمینه بازاریابی داشته باشند.

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که هر شرکتی باید به تیم فروش خود یاد دهد که در کنار پیروی نمودن از فراخوان های موجود باید از خلاقیت و فکر خود در زمینه بازاریابی به نحو احسن استفاده نمایند.

قوانین موثر برای بازاریابی تلفنی 

1- حالتی آرام و طبیعی داشتن:

بهترین راه برای اینکه مشتری به صحبت‌های شما گوش فرا دهد صحبت با آنها با حالتی کاملا با آرامش است. نمایندگان فروش باید هر تماسی را با مقدمه‌ای دوستانه و با لحنی آرام شروع کنند. وقتی نمایندگان فروش  علاقه زیادی از خود نشان دهند و با حالتی آرام و طبیعی با مشتریان برخود کنند در این صورت نیز مشتریان با علاقه به مطالب گفته شده گوش فرا خواهند داد و از محصولات و خدمات شما خرید خواهند کرد.

2– از قبل برنامه ریزی کردن:

نمایندگان فروش باید برای همه شرایط مختلفی که ممکن است در هنگام تماس ایجاد شود آماده باشند. مثلا اگر نتوانند به هدف خود برسند و فقط قادر به صحبت با مسئول پذیرش باشند ، چه خواهید کرد؟ اگر مشتری شما می‌خواهد بلافاصله تلفن را قطع کند چه می‌کنید؟ و مواردی از این قبیل می‌تواند اتفاق بیفتد.

به همین خاطرباید از قبل برنامه ریزی دقیق از جمله تهیه یک متن قوی و پاسخ به سوالات احتمالی داشته باشید. قبل از برقراری تماس، همچنین اطمینان حاصل کنید که برای شروع تماس با مشتری‌ها کاملا آماده هستید.

بخوانید
سی اصل از کتاب Pre-Suasion برای متقاعد کردن مشتری

3- پرسیدن سوالات موثر:

یکی از راه‌های موثر برای ایجاد علاقه در مشتریان، پرسیدن سوالات خوب است. به عنوان مثال ممکن است بپرسید در محصولات و خدمات ما چه نقاط قوت یا ضعفی را مشاهده کرده‌اید یا بزرگترین چالش شما در مورد محصولات و خدمات ما در حال حاضر چیست؟

پرسیدن سوالات به این صورت باعث می‌شود که مکالمه شما برای مشتریان خسته کننده نباشد. علاوه بر این ، چنین تبادلاتی بین شما و مشتریان نشان دهنده ارزش و کیفیت محصولات و خدمات شما است.

4- صداقت داشتن:

تنها در صورتی که ادعاهای شما در مورد کالاها و خدمات ارائه شده کاملا صادقانه باشد، در این صورت باعث ایجاد اعتماد نسبت به برند شما خواهد بود. استفاده از زبان صریح و صحیح ، مانند توضیح قیمت واضح و پرهیز از مخفی کردن هزینه­های اضافی یا اظهارات غلط در مورد کالاها و خدمات، کاملاً ضروری است. اطمینان حاصل کنید که محصولات و خدمات را دقیقاً همانگونه که هستند توصیف می­کنید تا از سردرگمی جلوگیری کرده و اعتماد مشتریان بالقوه خود را جلب کنید.

5- مقاوم بودن:

در بازاریابی تلفنی بهتر است که منعطف بوده و مقاومت داشته باشید. نکته مهم در بازاریابی تمرکز کردن بر روی اهداف کلی و داشتن استراتژی­های مناسب برای شرایط دشوار است. ممکن است در برخی موارد که با مشتریان خود ارتباط برقرار می­کنید آن­ها پاسخ مناسبی به شما نمی­دهند یا ممکن است در برخی موارد با خشونت از سمت مشتری مواجه شوید پس بهتر است که صبور باشید.

در برخی موارد علت چنین برخوردی ممکن است زمان نامناسب تماس شما باشد بهتر است در این مواقع در زمان دیگری با این مشتریان صحبت کنید و در رسیدن به اهداف بازاریابی مقاومتر باشید.

6- نسبت به برخی از استراتژی­های بازاریابی تجدید نظر داشته باشید:

در بعضی مواقع بهتر است که از کار خود عقب نشینی کنید و به فکر این باشید که چگونه می­توانید در کار خود تحولات لازم را به وجود آورید. بهتر است که با همکاران و سرپرستان بخش خود در مورد کار بازاریابی و اینکه چگونه می­توان به نتیجه مطلوب رسید مشورت کنید. در برخی از استراتژی­ها تجدید نظر کنید تا بتوانید از این راه به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

آموزش رایگان بازاریابی و فروش تلفنی مفاهیم و راهکار های بازاریابی تلفنی
آموزش رایگان بازاریابی و فروش تلفنی مفاهیم و راهکار های بازاریابی تلفنی

 

بهترین روش­های  فروش تلفنی که می­تواند برای همیشه تجارت شما را تغییر دهد:

1- سعی کنید هر جمله خود را با یک سوال به اتمام برسانید

با انجام این کار می­توانید به راحتی مکالمه را کنترل‌کنید. کنترل داشتن بر روی مکالمه­ای که با مشتری انجام می­دهید بسیار مهم است چون در غیر این صورت، شما به هیچ عنوان نمی­توانید به هدف خود که فروش محصولات و ارائه خدمات است دست پیدا کنید.

در پایان هر جمله‌­ای می­توانید از سوال استفاده کنید این گونه شما می­توانید مکالمه را کنترل کنید در غیر این صورت اگر اجازه سوال پرسیدن را به مشتری بدهید در این صورت کنترل مکالمه از دست شما خارج می­شود و مشتری مکالمه را کنترل و هدایت می­کند.

با سوال پرسیدن­های شما در پایان هر جمله این امکان را فراهم می­کنید که مشتریان نسبت به اینکه به محصول و خدمات شما احتیاج دارند اعتراف کنند و شما بتوانید به هدف خود که فروش محصولات است دست پیدا کنید.

2– به مشتریان خود این اجازه را بدهید که تصمیم گیرنده باشند:

در تماس­های بازاریابی به گونه­ای با مشتریان صحبت کنید که به راحتی بتوانند تصمیم گیرنده باشند. سعی کنید در ابتدای مکالمه آن­ها را آزاد بگذارید تا بدون هیچ گونه فشار یا اجباری در مورد محصول و خدماتی که ارائه می­دهید نظر خود را ارائه داده و تصیم نهایی را نسبت به خرید یا عدم خرید کالای شما بگیرند. این روش یک ترفند است برای تماس­های بعدی که می­توانید با این مشتری برای معرفی دیگر محصولات داشته باشید.

آموزش رایگان بازاریابی و فروش تلفنی مفاهیم و راهکار های بازاریابی تلفنی
آموزش رایگان بازاریابی و فروش تلفنی مفاهیم و راهکار های بازاریابی تلفنی

اهداف بازاریابی و فروش تلفنی 

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم برنامه‌­های بازاریابی طبق اهداف پایه شرکت تهیه می­شوند این اهداف از مهم­ترین موارد کسب و کار شما به حساب می­آید. در زیر به برخی از اهداف بازاریابی اشاره خواهیم کرد:

1– افزایش دادن میزان فروش:

اهداف همه­ی بازاریاب­های شرکت­ها به طور معمول افزایش دادن میزان فروش است. افزایش دادن میزان فروش یک چالش بسیار بزرگ برای مدیران بازاریابی است که دارای چرخه فروش بسیار طولانی هستند. این یکی از مهم­ترین اهداف بازاریابی است که همه تلاش­ها صرفا برای افزایش دادن میزان این مورد بکار می­رود.

2– افزایش دادن تعداد مشتریان:

اگر به دنبال این هستید که بدانید کار شما تا چه اندازه برای رسیدن به اهداف بازاریابی ثمر بخش بوده است یا نه بهتر است که به دنبال افزایش دادن تعداد مشتریان راغب باشید. مشتریان راغب مشتریانی هستند که تمایل بسیاری به خرید نمودن و استفاده از محصولات شما را دارند.

3– جذب نمودن مشتریان جدید:

جذب کردن مشتری­های جدید از جمله اهداف بسیار مهم برای هر نوع کسب و کاری است. در ظاهر این روش یکی از ساده‌­ترین راه­ها برای کسب درآمد در شرکت­ها است ولی باید عرض کرد که این روش یکی از سخت­ترین موارد در کسب درآمد است.

4– حفظ کردن مشتریان:

یکی از بهترین روش­های اندازه گیری موفقیت در اهداف بازاریابی بلند مدت، تعیین کردن تعداد مشتری­های باقی مانده یا تعداد مشتریان از دست رفته است. به عنوان مثال 90 درصد از مشترین را حفظ نموده و 10 درصد از مشتریان را از دست داده­ایم در کل دنیا از مدل توزیعSaaS  برای این سرشماری استفاده می­کنند.

بخوانید
قدرت تلفن کردن خود را با این شیوه‌ها افزایش دهید.

5- استفاده کردن از تکنیک­های فروش حرفه­ای در بازاریابی:

اگر شرکت شما در حال حاضر همان مشتریان قبلی را دارا است بهترین روش برای سود و فروش بیشتر، فروش محصولات قبلی یا جدید به همین مشتریان است. مهارت انجام دادن این کار بستگی به بازاریاب و فروشنده شرکت شما دارد که چقدر در این کار دارای مهارت باشد.

6– افزایش دادن سطح آگاهی:

وقتی گفته می­شود که سطح آگاهی را در زمینه بازاریابی افزایش دهید تا باعث بهبود پیدا کردن اهداف بازاریابی شود ممکن است از نظر شما اندازه گیری کردن افزایش سطح آگاهی بسیار آسان باشد در حالی که این گونه نیست و بسیار چالش برانگیز است.

اگر هدف شما اندازه گیری کردن سطح آگاهی است، به مراتب شما باید از یک شاخص نتیجه­‌ای برای این اندازه گیری استفاده کنید. به عنوان مثال شما می­توانید از روی تعداد مشتریانی که از بازاریابی درونگرا به دست آورده­اید یا از روی ترافیکی که بر روی وب سایت است این اندازه گیری را انجام دهید.

7– تلاش بر افزایش دادن میزان رضایت مشتری:

یکی از اهداف بازاریابان افزایش دادن میزان رضایت مشتریان است به خصوص زمانی که تیم بازاریابی هرگونه مسئولیتی در زمینه تولید را بر عهده داشته باشد. متداول­‌ترین روش در اندازه گیری میزان رضایت مشتریان استفاده از نمره NPS است. این نمره به راحتی می­تواند میزان وفاداری بین مشتریان و شرکت­ها را بسنجد.

8– ارائه کردن یک محصول جدید یا یک راهکار جدید:

ارائه دادن راه حل­های تازه به بازار می­تواند به کسب و کار شما کمک بسیاری کند. در برخی از شرکت­ها تیم بازاریابی بطور معمول مسئولیت راه اندازی و معرفی کردن این راه حل‌­ها را دارد. با ارائه دادن این راه حل­ها در زمینه بازاریابی به بازار درواقع به فروش محصولات خود کمک می­کنید.

به این گونه که شما می­توانید برای اینکه این راهکار جدید را به بازار معرفی کنید در ابتدای کار این راهکار را بر روی محصولات جدید خود که آماده فروش هستند پیاده کنید. با این کار هم محصولات جدید خود را و هم راهکار جدید را به بازار ارائه داده­اید و این باعث جلب توجه خیلی از مشتریان به سمت محصولات شما می­شود.

 

بازاریابی اینترنتی یا مجازی و فروش تلفنی 

بازاریابی اینترنتی یا مجازی یکی دیگر از بازاریابی­ها است که به مراتب از طریق صفحات مجازی نسبت به بازاریابی و جمع کردن مشتری اقدام می­کنند. از بازاریابی اینترنتی هر نوع کسب و کاری می­­تواند استفاده کند چه این کسب و کارها کوچک باشند و چه بزرگ باشند. استفاده از شبکه­‌های مجازی برای بازاریابی یکی از کم هزینه‌­ترین موارد در این زمینه است که به نوبه خود باعث افزایش درآمد در کسب و کارها می­شود.

مزیت بازاریابی از طریق صفحات مجازی و اینترنت چیست؟

  • افزایش دادن اطلاعات و همچنین آگاهی دادن در مورد برند شرکت:

با استفاده از شبکه‌­های مجازی می­توانید اطلاعات زیادی از بابت برند شرکت خود در اختیار مشتریان قرار دهید. در این بازاریابی چون شما با مشتریان بسیاری ارتباط پیدا خواهید کرد به همین دلیل بهتر است که از استراتژی­های مناسبی از جمله افزایش دادن اطلاعات مشتری­ها و آگاه نمودن آن­ها نسبت به برند و محصولاتتان استفاده نمایید.

در ابتدای کار بهتر است که از کارکنان شرکت، دوستان وآشنایان بخواهید که در شبکه­‌های اجتماعی پست­‌های مربوط به برند شرکت شما را دنبال نموده و لایک کنند و در صورت امکان پست­های شما را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارند این موارد رفته رفته باعث افزایش مخاطبین شما می‌شود. این امر باعث می­شود که مخاطبین شما نسبت به برند شما اطلاعات و آگاهی پیدا کنند و در نتیجه همه این موارد باعث افزایش کسب و کار شما می­شود.

2– بازدید بیشتر= مشتری بیشتر

در وهله اول توجه داشته باشید که با داشتن صفحه مجازی در شبکه­‌های اجتماعی به کسب و کار خود کمک بسیاری کرده­اید.

امروزه تقریبا همه افراد خریدهای خود را از طریق شبکه­‌های اجتماعی انجام می­دهند. وقتی که افراد در این شبکه­‌های مجازی به دنبال خرید محصول خاصی هستند به هنگام جستجو کردن برخی از برندها که دارای بازدید کنندگان بیشتری هستند در ابتدای جستجو نمایان می­شوند و این یعنی جلب اعتماد مشتریان است و به مراتب بازدیدکنندگان از شبکه مجازی شما افزایش پیدا می­کند.

با مشاهده کردن پست­های شما و با جلب اعتماد از سمت شما نسبت به سفارش خرید اقدامات لازم را انجام می­دهند.

3- افزایش دادن رضایت مشتریان:

با استفاده از شبکه­‌های مجازی می­توانید صدای کسب و کار خودتان را به گوش همه برسانید. زمانی که شما در شبکه­‌های مجازی در حال فعالیت هستید ممکن است برخی از مشتریان نسبت به تعریف یا تشکر از محصولات شما اقدام نمایند و بخواهد که این تشکر را در فضای عمومی انجام دهند این کار مشتری­ها باعث می­شود که هم برند شما برای دیگران معرفی گردد و همچنین باعث جلب توجه و اعتماد دیگران نسبت به محصولات شما ­شود.

توجه داشته باشید همانطور که می­توان در شبکه­‌های مجازی از محصولات شما تعریف کرد به مراتب می­توان از آن‌ها انتقاد نیز کرد.

سخن آخر

برای اینکه بتوانید یک بازاریاب موفق باشید و همچنین بتوانید در کار خود بیشترین درآمد را داشته باشید باید به مراتب از اطلاعات و آموزش­های درستی در این زمینه برخوردارشوید. ما در این مقاله سعی کردیم تا مواردی که باعث پیشرفت در زمینه بازاریابی می­شود را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا راه رسیدن به اهداف کسب و کار برای شما هموارتر شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یک نظر در “بازاریابی و فروش تلفنی مفاهیم 2021 و راهکارهای افزایش فروش

  1. امین می گوید :

    به نظر من تو فروش تلفنی شما بهترین آموزش برای بازاريابي و فروش تلفنی را اینجا پیدا کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

02191010363

85%

این پیشنهاد فقط همین حالا معتبر  است و اگر پنجره را ببندی از دستش داد!

شما با مطالعه این کتاب از 90% فروشنده‌های تلفنی دیگر جلوتر هستید

ارسال رایگان به سراسر نقاط ایران

  •  
  • برای مشاهده محتویات پکیج طلایی و هدایای ویژه همراه آن، روی دکمه سبز رنگ زیر کلیک کنید

      جمعاً: 1.497.000 تومان 

فقط 497.000 تومان