صادقانه عمل کردن را به یک عادت تبدیل کنید.

صادقانه عمل کردن را به یک عادت تبدیل کنید.

 

سرانجام چنانچه مدت هاست در عرصه‌ی فروش تلفني فعال هستيد، بايد صادقانه عمل كنيد. حتي اگر مشتريان زيادي داريد كه فقط مشتري يك بار هستند يا فروش شما بيشتر كوتاه مدت است، هنوز بايد ملزومات اقدام‌های دراز مدت خود را در نظر بگيريد. اگر شركت شما در حال پيشرفت است و شما صادقانه عمل مي كنيد تا به شركت هاي بيشتري در دراز مدت تضمين دهيد، قادر خواهيد بود شب راحت بخوابيد.

عنوان مهمي كه اين روزها بسيار مربوط به نظر مي رسد صداقت در فروش است. اين عنوان به تكرار در تمام جلسات آموزشي من مطرح مي شود؛ خواه در مورد تمركز بر فروش تلفني، پيشنهاد حضوري يا خدمات مشتريان. همه در حال جستجوي پاسخ اين پرسش ضروري هستند: «چطور بدانم خودم يا كارمندانم در بخش فروش از خط قرمز عبور کرده‌ایم؟»

همه‌ی ما در گذشته با فروشنده اي كه به ما دروغ گفته است روبرو شده ايم. اين باعث شده كه همه‌ی فروشندگان نابكار جلوه كنند. ما نمي خواهيم

واژه‌ی فروش مترادف «بنداز در رو» انگاشته شود.

دقیقاً به همین دلیل است که ما حتی بعد از خرید کردن احساس می‌کنیم کلاه سرمان رفته است. چون ذهنیت ما نسبت به فروشنده‌ها این است که آن‌ها با چرب‌زبانی سر ما کلاه می‌گذارند. فروشنده‌ی حرفه‌ای، که در اوج بازی است، همه کا رها را صادقانه انجام می‌دهد
 
برتري، هنري است كه با آموزش و عادت كسب مي شود. برتري نوعي عملكرد نيست نوعي عادت است. (ارسطو)

 

بخوانید
بازاریابی تلفنی چیست و چه کاربردی دارد؟

اين روزها مشتريان بسيار در مورد محصولات و خدمات شما آگاه تر از گذشته هستند. رقابت بسيار بيشتر از قبل است. به علاوه، در اغلب

شرکت‌ها، چرخه‌ی فروش طولاني تر از قبل است. اين براي شما به عنوان يك فرد حرفه اي كه كار را تلفني هدايت و اداره مي كند چه معنايي دارد؟ اين بدين معني است كه شما بايد در اوج صداقت و روراستي باشيد و حرفه اي مكالمه كنيد.

شش طرح زير مي تواند به شما در فروش صادقانه كمك كند:

  1. همواره به مشتريانتان راست بگوييد، اگر به قدر كافي با هوش نباشيد كه دروغي را كه گفته اید به خاطر بسپاريد، به اين ترتيب بعدها در مورد آن نگراني نخواهيد داشت! پشت تلفن مشتريان نمي توانند شما را ببينند، بنابراين اولين نگراني آنان به هر حال در خصوص راستگويي و صداقت شماست.
  2. چنانچه پاسخ را نمی‌دانید، به مشتری‌تان بگوييد بررسي خواهيد كرد و در زمان معين به او پاسخ خواهيد داد. به اين ترتيب اعتبار خود را حفظ خواهيد كرد و براساس حدس و گمان پاسخ نخواهيد داد.
  3. قبل از پيشنهاد دادن قيمت، تمام عوامل را در نظر بگيريد. اگر شما يك رقم سرسري براي محصول يا خدمات خود پيشنهاد بدهيد، شايد بعد به دردسر افتيد. ممكن است قيمت را زياد داده باشيد كه بر اعتبار شما اثر منفي دارد، يا كم گفته باشيد كه باعث مي شود دروغگو جلوه كنيد!
  4. مطمئن شويد كه نياز واقعي مشتريان را درك مي كنيد. چنانچه مشكل يا هدف خاص مشتري را درك نكنيد ممكن است در حالي كه سعي مي كنيد يك محصول را بزرگ كنيد تا يك سوراخ گرد را بپوشاند، فاتحه ي فروش خوانده شود.
  5. به ياد داشته باشيد كه موفقيت دراز مدت بستگي به مشتريان راضي و وفادار دارد.
  6. قبل از حرف زدن فكر كنيد.( اين جمله به گوشتان آشنا نيست؟)
بخوانید
5 نکته برای دریافت نتیجه بهتر از پیگیری در بازاریابی تلفنی

جمع بندي

لحن گرم، و رعابت قواعد مديريت تماس، فروشندگان حرفه‌اي و مبتدي را از هم تفكيك مي كند. فروشنده‌ي تلفني كم تجربه و بي انظباط فقط پرواز مي كند و اميدوار است در نقطه ي مناسب فرود آيد؛ نقطه‌اي كه در آن متوجه شود خريدار قصد خريد دارد. فروشنده‌ي خيلي خوب فقط به اميد استعداد يا هوش خود در زمينه فروش نيست، بلكه همواره عملكرد و فنون خود را به منظور بهبود و پيشرفت در زمينه هاي بالقوه بررسي مي كند .

مشتريان به حد كافي در جنگ و گريز فروش داغ شده‌اند و تماس‌هاي تلفني كسي را كه اعتقاد ندارند به دردشان مي خورد، بي پاسخ مي‌گذارند. با رعايت بالاترين معيارهاي مكالمه‌ی تلفني و قواعد حرفه‌اي، و رعايت صداقت در فروش، در هر تماس تلفني به جمع برندگان پا مي گذاريد.

از دیدن این ویدئو در مورد تماس های پیگیری لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

02191010363

85%

این پیشنهاد فقط همین حالا معتبر  است و اگر پنجره را ببندی از دستش داد!

شما با مطالعه این کتاب از 90% فروشنده‌های تلفنی دیگر جلوتر هستید

ارسال رایگان به سراسر نقاط ایران

  •  
  • برای مشاهده محتویات پکیج طلایی و هدایای ویژه همراه آن، روی دکمه سبز رنگ زیر کلیک کنید

      جمعاً: 1.497.000 تومان 

فقط 497.000 تومان